اهمیت یکپارچگی سیستم های بازاریابی و فروشبه دلایل مختلف، اغلب تیم های فروش و بازاریابی در اکثر سازمان ها از یکدیگر مجزا هستند. اخیرا، بسیاری از مشاغل رو به رشد تلاش کرده اند تا این دو بخش را ادغام کنند.

ادغام سیستم های بازاریابی و فروش

ادغام سیستم های بازاریابی و فروش مزیت داده های ترکیبی را در اختیارتان قرار می دهد.اجرای ابزارهایی که اطلاعات، وظایف، اسناد و موارد دیگر را با هم ترکیب می کنند بسیار آسان است و منافع بی شماری را برای سازمان شما به همراه خواهد داشت. نرم افزار قدرتمند CRM می تواند یکپارچگی فروش و بازاریابی را برایتان فراهم کند و شما را در مسیر موفقیت قرار دهد. اگر به دلایل قانع کننده تری نیاز دارید، مزایای ادغام سیستم های بازاریابی و فروش در زیر آمده است.

مزایای ادغام سیستم های بازاریابی و فروش

اهمیت اتصال این سیستم ها هنگامی که به مزایای آن توجه کنید غیرقابل توصیف است. به دست آوردن دو بخش مهم به عنوان یک واحد می تواند در نهایت درآمد شما را افزایش دهد.

درک بهتر مشتری و سفر مشتری

سازمانها با امکان ترسیم کامل سفر مشتری درک بهتری از تجربه مشتریان در اختیار سازمان ها قرار می دهد. این بدان معنی است که می توان مشتریان را بسیار موثرتر هدف قرار داد.

بازخورد مشتری یکپارچه

بازاریابی و فروش هر دو بازخورد مشتریان را می شنوند ، برخی خوب و برخی دیگر چندان خوب نیستند. اگر بازاریابی مورد آزاردهنده یا ترجیحات خاصی را بشنود، اما تیم فروش از این مسئله با خبر نباشد، هیچ چیز نتیجه مفیدی نخواهد داشت. اما اگر همه اطلاعاتی که هر کدام از آنها دریافت می کند به طور متمرکز نگهداری شود ، برای دسترسی همه ، نتیجه خوبی می گیرند.

جمع آوری این بازخوردها از طرف تیم بازاریابی و فروش به صورت دستی، ارتباط هماهنگی ایجاد می شود که احتمال اجرای بازخورد مشتری بیشتر شود. به عنوان مثال کارشناس بازاریابی ترجیحات مشتری را برای ارتباطات پیدا کرده است و می تواند آن را به راحتی به فروش منتقل کند یا کارشناس فروش از میان محصولات یا خدماتی، آنهایی که سود بیشتری برای مشتری فراهم می کند، ارائه دهد. بنابراین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر محصولات، مشتری را به بازاریابی هدایت کنید.

همه اطلاعات در یک نرم افزار بازاریابی و فروش

مؤثرترین راه برای ترکیب سیستم های بازاریابی و فروش استفاده از یک نرم افزار یکپارچه است که همه کارهای موردنیاز هر دو تیم برای انجام کارهایشان، از جمله دسترسی به اطلاعات تهیه شده از گروه دیگر و همکاری در پروژه را ارائه می دهد. شما می توانید سعی کنید دو سیستم نرم افزاری جداگانه بگیرید و آنها را با هم ترکیب کنید، اما در نهایت زحمت بیشتری دارد. نرم افزاری که تلاش های هر دو تیم را با یک نرم افزار ترکیب کند گزینه قدرتمند دیگری است.

نرم افزار سی آر ام شامل کلیه امکانات مدیریت تماس لازم برای هدایت فروش است که برای تیم های بازاریابی نیز قابل دسترسی است. مهمتر از همه، به تیم بازاریابی شما امکان می دهد وظایف خود را با همان نرم افزار فروش به صورت خودکار انجام دهد. فروش می تواند به کلیه مواد بازاریابی که توزیع می کند، دسترسی داشته باشد تا بتواند مستقیماً وارد فروش به مشتریان راغب شود.

تیم هماهنگ با استراتژی ها، بودجه و خدمات مشتری محور، مطمئناً تجارت شما را موفق تر خواهد کرد. ادغام سیستم های بازاریابی و فروش یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید برای هماهنگ کردن تلاشهای تیم فروش و بازاریابی خود انجام دهید. استفاده از نرم افزار CRM قدرتمند مهم خواهد بود.