از این دست جمله های مدیریتی میلیون بار شنیده ایم که: "جذب یک مشتری جدید 10 برابر گرانتر از نگهداری مشتری موجود است."

حقیقتی که چشم بسته قبول می کنیم زیرا درستی آن را بارها به تجربه دریافتیم. حتی آمارهای دقیق اثبات می کند که یک برنامه وفاداری در موفقیت بسیاری از کسب و کارها از پوشاک، وسایل ورزشی و فروشگاه های اسباب بازی گرفته تا رستوران ها، کافی شاپ ها و کارواش ها نقش بسزایی ایفا می کند.

Chris Luo از صاحب نظران حوزه بازاریابی دیجیتال و مدیر بازاریابی سابق کسب و کارهای کوچک و متوسطِ فیس بوک خاطرنشان می کند:

"ثابت شده است که برنامه های وفاداری با افزایش دفعات خرید، افزایش مبلغ خرید و بازگشت مشتریان از دست رفته، ارزش عمر مشتری را تا 30 درصد یا بیشتر افزایش می دهند."

هدف شما هرچه باشد، یک برنامه وفاداری راهی عالی برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قدیمی، افزایش مبلغ خرید و تقویت ارتباط با نام تجاری است. بنابراین، نرم افزار برنامه وفاداری ابزاری اساسی برای بهینه سازی این فرایند است.

نرم افزار برنامه وفاداری چیست؟

برنامه وفاداری ساده است؛ مشتریان در مراجعه به شما برای خرید یا انجام اقدامات دیگر امتیاز کسب می کنند و سپس از این امتیازات برای دریافت طیف گسترده ای از پاداش ها، مانند کالای بیشتر یا خدمات ویژه، استفاده می کنند.

برنامه های وفاداری در رستوران ها و هتل ها محبوب هستند. از آنجا که مصرف کنندگان گزینه های زیادی برای انتخاب محل غذا خوردن یا محل اقامت دارند، کسب و کارها از برنامه های وفاداری به عنوان راهی برای ایجاد مشتریان مادام العمر استفاده می کنند.

قاعده ای که تعریف می کنید امکان شخصی سازی جنبه های مختلف یک برنامه وفاداری را فراهم می کند. کافیست برای دریافت و صرف امتیازها گزینه های هیجان انگیز پیش پای مشتری بگذارید.

ویژگی های مشترک نرم افزار برنامه وفاداری

لیستی از رایج ترین ویژگی های نرم افزار برنامه وفاداری را بررسی می کنیم:

مدیریت پاداش

این ویژگی ساختار پاداش و جزئیات کسب و صرف امتیاز را به کاربر می دهد. مشاغل می توانند برای ترغیب بیشتر مشتری، برنامه وفاداری را با گیمیفیکیشن ترکیب کنند، در نتیجه بیشتر مشتری ها برای به دست آوردن امتیاز جدید یا رسیدن به سطح بالاتر در برنامه مشارکت می کنند.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

کارکرد نرم افزار CRM در برنامه وفاداری به این شکل است که اطلاعات مشتری را جمع آوری و ذخیره کنند، تعداد امتیازات هر یک را مشاهده کرده و نحوه استفاده آنها را کنترل کنند. مشاغل حتی می توانند پیام های هدفمند را به مشتریانی که تعداد مشخصی امتیاز دارند، برای تشویق آنها به خریدهای بیشتر ارسال کنند.

پورتال اعضا

از آنجا که ما در دنیای چندکاناله زندگی می کنیم، مصرف کنندگان انتظار دارند امتیازات و قیمت خرید های خود را در هر کجا که هستند مدیریت کنند. شرکت ها اغلب پورتال آنلاین اعضا را ارائه می دهند تا شرکت کنندگان در برنامه های وفاداری بتوانند امتیازات را مشاهده یا استفاده کنند و اعلان های فروش یا تبلیغات را دریافت کنند.

اپلیکیشن موبایل

مدیریت و اجرای برنامه های وفاداری در موبایل تقاضایی از سوی مشتریان است که به طور فزاینده افزایش می یابد. وسیله ای که در هر زمان و مکان همراه مشتری است. بنابراین توجه به این وسیله هوشمند منطقی به نظر می رسد.

ادغام ها

بیشتر سیستم های وفاداری مشتری با سیستم های مدیریت محتوا ادغام می شوند، بنابراین عملکرد مشتری در وب سایت شرکت نیز می تواند در امتیازدهی نقش داشته باشد. برخی از سیستم ها همچنین با پایانه فروش (POS) ادغام می شوند تا مشتریان ببینند چه تعداد امتیاز کسب کرده اند یا امتیازات را در هنگام پرداخت مستقیماً خرج کنند.

امکانات سیستم کارت وفاداری

1- امکان ثبت مشخصات مشتری اعم از نام، تلفن، آدرس، تاریخ های موثر و ...2- امکان امتیازدهی به مشتریان بر اساس حجم خرید3- امکان رتبه بندی مشتریان بر اساس سطح امتیاز4- امکان اطلاع رسانی اعتبار و امتیاز با پیامک5- امکان امتیاز دهی به معرف6- امکان استفاده از کارت Contact Less7- امکان چاپ روی کارت و استفاده ازآن به عنوان کارت ویزیت دائمی نزد مشتری8- امکان اتصال به نرم افزار CRM