امروزه دادن پیشنهادات جانبی در فروش به مشتریان، جهت افزایش تعداد دفعات خرید، یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی می باشد.

یکی از این ابزارها ارائه کد تخفیف به مشتریان است. با ارائه کد تخفیف به مشتریان آنها را تشویق می نماییم تا خرید بعدی خود را از ما داشته باشند.

کد تخفیف می تواند به شکل های مختلف در اختیار مشتریان قرار گیرد:

به صورت یک کد تکی و در قالب کارت های فیزیکی

این کد ها را می توان به صورت کارت چاپ نمود و در اختیار مشتریان قرار داد. در این صورت شما می توانید مجموعه ای از این کارتها را به شکل سازمانی به کارکنان یک سازمان خاص اختصاص دهید و مجموعه ای از کارکنان را یک جا تشویق به خرید نمایید.

به صورت کد عمومی بدون محدودیت زمانی و یا محدودیت زمانی و با محدودیت تعداد دفعات استفاده و یا بدون محدودیت تعداد دفعات

کدهای عمومی را می توانید در بازه های زمانی مشخص و به مناسبتهای خاص در سایت خود اعلام نمایید و یا در شبکه های اجتماعی تبلیغ نمایید و به این ترتیب تمام کسانی که با این کدها خرید نمایند از تخفیف بهره مند شوند.

جهت مدیریت کدهای تخفیف گام های زیر را داریم:

استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان

در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ، با تجمیع اطلاعات مشتریان فعال از یک طرف و از طرف دیگر کلیه کسانی که می توانند به عنوان سرنخ و یا فرصت برای بازاریابی و فروش سازمان و شرکت ما باشند، و دسته بندی مناسب آنها ، اولین گام را در جهت حفظ و افزایش مشتریان خود بر داشته ایم.

در این سیستم می توانیم با استفاده از ابزارهایی نظیر ارسال اس ام اس ، ارسال ایمیل و یا پیام ربات تلگرامی که با نام مشتری ارسال می گردد، ارتباط های موثرتر و برنامه ریزی شده ای را با مشتریان خود داشته باشیم.

ثبت سوابق ارتباطی مشتریان از یک طرف و ثبت وظیفه جهت پیگیری های بعدی ، می تواند ابزار مهمی جهت حفظ مشتریان باشد.

سیستم مدیریت کارت های تخفیف

ابزار CRM به شما اجازه می دهد تا کارتهای تخفیف را به صورت تکی و یا تجمیعی تعریف نمایید و در صورت نیاز زمان انقضا و یا تعداد استفاده کننده را برای آن مشخص نمایید.

استقرار سیستم صندوق فروش

در این مرحله با استفاده از سیستم صندوق فروش می توانید، خرید مشتریان و کدهای تخفیف آنها را وارد نمایید تا وضعیت کد تخفیف در سیستم مقدار بگیرد. در این حالت در صورت تعریف یک کد تخفیف به صورت یک بار مصرف این کد غیر فعال خواهد شد و دیگر توسط مشتری دیگری قابل استفاده نخواهد بود. و در صورت تعریف کد تخفیف به صورت گروهی ، از تعداد تعریف شده کسر خواهد گردید تا این تعدا به صفر برسد ، که در این صورت این کد غیر فعال خواهد شد.

نظرسنجی و رضایت سنجی از مشتریان

با نظرسنجی از مشتریان می توان به نقاط قوت و نقاط ضعف کسب و کارمان پی ببریم . در این شرایط نقاط قوت را تقویت نماییم و در صدد اصلاح نقاط ضعف سیستم برآییم.