تولید سرنخ چیز جدیدی نیست. در واقع، تقریباً همیشه وجود داشته است. با این حال، تولید سرنخ در سالیان اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است. اجازه دهید در ابتدا با پاسخ به این سؤال که سرنخ چیست شروع کنیم؟ سرنخ اساساً هر کسی که علاقه مند به محصول یا خدمات شما باشد و توانایی تبدیل شدن به مشتری را دارد.سازمان ها به منظور ایجاد علاقه و تبدیل سرنخ به فرصتهای فروش، قیف بازاریابی / فروش ایجاد می کنند که به آنها کمک می کند. سؤال بعدی، چرا تولید سرنخ بسیار مهم است؟

برای اینکه مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرید، باید نام خود را از میان نام رقبایتان بیرون بکشید. پس، چه چیزی تغییر کرده است؟ در گذشته، مشتریان بالقوه شما از طریق تبلیغات در بیلبوردهای بزرگ، روزنامه ها یا ارسال ایمیل های دسته جمعی بدست می آمد. اکنون، مشتریان بالقوه با جستجوی آنلاین، به دنبال اطلاعات محصولات یا خدمات خود می گردند.

داده های خود را متمرکز کنید

یک راه ساده، متمرکز سازی داده ها است. سیلوهای اطلاعاتی موجب عدم توانایی شرکت ها در یکپارچه سازی داده های مشتریان و استفاده بهینه از آن برای کسب و حفظ مشتریان شده است.استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) راه کار عالی و بسیار مؤثر برای جمع آوری و بازیابی اطلاعات در هر زمان و هر کجا که لازم باشد است.چنین ابزارهایی این امکان را می دهد تا دغدغه های گذشته مشتریان را ثبت و پیگیری کنید،تشخیص دقیق و مؤثر از نقاط ضعف داشته باشید و توانایی ارائه راه حلها را بهبود بخشید.

نقشه سفر مشتریان خود را تهیه کنید

راه حل موثر دیگر ایجاد نقشه سفر مشتری به منظور درک مناسب از نقطه نظرات جامع مشتری در سطح شخصی است. این نقشه شامل همه چیز از اولین ارتباط با مشتری تا اتمام معامله است.

پرسونای خریدار را تهیه کنید

ترفند دیگر برای افزایش مشتریان بالقوه ایجاد یک پرسونا (شخصیت) خریدار دقیق است تا بفهمید مشتری ایده آل شما چه کسانی هستند، واقعاً آنها چه احتیاجاتی دارند و چگونه می توانید به بهترین شکل به آنها بفروشید.این امر به شما کمک می کند تا با درک واقعی از نگرانی ها، چالش ها و راه های مقابله با این چالش ها، به روشی شخصی تر بازاریابی کنید.نرم افزار CRM می تواند از طریق ایجاد نظرسنجی، توزیع و جمع آوری به ایجاد پرسونای خریداران کمک کند؛ همچنین امکان ذخیره سازی این داده ها را برای تحویل سریع در مواقع ضروری فراهم کند.

کانال اصلی تولید سرنخ را انتخاب کنید

مراقبت از کانال اصلی می تواند به استراتژی تولید سرنخ های بازاریابی کمک کند. به طور کلی، تحقیقات نشان داده که بازاریابی محتوا مؤثرترین کانال برای هدایت سرنخ ها است.محتوای با کیفیت، مشتریان بالقوه را از طریق ترافیک ارگانیک، لینک پست های شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو (SEO) و غیره به وب سایت شما می آورد.محتوای مؤثر شامل مطالب آموزنده و سرگرم کننده مانند وبلاگ ها یا فیلم ها و کتابهای الکترونیکی است که اطلاعات دقیق تری درباره کسب وکارتان به مخاطبان می دهد.

سرنخ ها را رتبه بندی کنید

اکنون که فهمیدید چه نوع اطلاعاتی و برای کدام گروه از مخاطبان استفاده کنید، ممکن است بپرسید که چگونه باید تشخیص دهید که کدام مسیرها ارزش وقت گذاری را دارند و کدام یک با ارزش نیستند.رتبه بندی سرنخ ها به شما کمک می کند ماندگاری سرنخ و احتمال تبدیل شدن به مشتری را اندازه گیری کنید.معیار رده بندی سرنخ ها متنوع است زیرا نیازهای هر سازمان بسیار متفاوت است. تیم فروش شما تعیین می کند چه نوع مشتری بالقوه بر اساس قدرت خرید، رفتار و عملکرد، امتیاز بالاتری را کسب می کند.سپس سرنخ های واجد شرایط (مشتریان بالقوه) به صورت خودکار به سمت تیم فروش هدایت می شوند.

بر مدیریت سرنخ ها متمرکز شوید

سرانجام تا زمانی که فروش انجام شود، بر مدیریت، جذب، ردیابی، پرورش مشتریان احتمالی تمرکز کنید.

مدیریت سرنخ به تیم فروش کمک می کند تا روی سرنخ واقعی و واجد شرایط تمرکز کنند و از این طریق به شما امکان می دهد بر افزایش فروش تمرکز کنید.

روش های تولید سرنخ در طول زمان تغییر کرده است، اما نکاتی که در بالا اشاره شد، در نهایت به شما در افزایش فروش و صرفه جویی در زمان، هزینه و منابع کمک می کند و در نهایت منجر به درآمد بیشتر و موفقیت بیشتر می شود.