بسیاری از مکاتبات امروزه از طریق ایمیل انجام می شود. این روش بسیار سریع می باشد و تقریبا هزینه ای ندارد و با داشتن یک ارتباط اینترنتی می توان حجم زیادی اطلاعات را با سرویس رایگان ایمیل انجام داد.

یکی از مزایای کمتر شناخته شده CRM، توانایی آن در تسهیل و کارآیی ارتباط ایمیل است. از آنجا که اغلب مدیران و صاحبان کسب و کار ترجیح می دهند از طریق ایمیل با آنها تماس گرفته شود، استراتژی پاسخ گویی به ایمیل شما باید دقیق و سریع باشد. (در صورت وجود ده ها مخاطب که باید در یک روز مشخص برای ایشان ایمیل بفرستید، نمی توانید 15 دقیقه برای ساخت هر ایمیل صرف کنید.)

خبر خوب این است که بسیاری از CRM های امروزی ابزارهای ایمیل و اتوماسیون را ارائه می دهند که بدون افت کیفیت یا صدمه به شخصی سازی پیام ها، دسترسی را تسریع می کنند.

نرم افزار CRM به عنوان یک سیستم قدرتمند این امکان را به ما می دهد تا حجم زیادی از اطلاع رسانی ها و یا مستندات مربوط به هر مشتری را از طریق پیامک (SMS) برای مشتریان ارسال نماییم. از جمله مواردی که می توان از آن استفاده نمود شامل:

  1. ارسال پیش فاکتور
  2. ارسال فاکتور
  3. ارسال دعوتنامه به یک نمایشگاه و یا همایش خاص با متن های یکسان و عناوین متفاوت
  4. ارسال کاتالوگ یا بروشور یک محصول برای گروه خاصی از مشتریان

در موارد 1 و 2؛ برای هر مشتری به صورت خاص یک پیش فاکتور یا فاکتور خاص او صادر می شود و تنها با انتخاب گزینه ارسال از طریق ایمیل و انتخاب یک یا چند ایمیل از میان چندین ایمیل مشتری (در صورتی که از مشتری چندین ایمیل در نرم افزار سی ار ام ثبت شده باشد) ارسال به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد و یک نسخه از آن در سوابق مشتری ثبت خواهد شد.

ولی در موارد 3 و 4؛ ما قرار است یک متن واحد را برای گروهی از مشتریان ارسال نماییم، کافی است متن مورد نظر خود را در Editor (ویرایشگر) درج نمایید و از قالب های هوشمند در نرم افزار CRM استفاده نمایید.

در این حالت ما از ارسال ایمیل گروهی برای ارسال انبوه به خدمت گرفته ایم. ارسال برای هر شرکت یا شخص به نام خودش انجام می شود در حالی که ما فقط یک بار متن مشترک را در نرم افزار سی ار ام تعریف کرده ایم.

آیا شما هم به فکر سرمایه گذاری در CRM با قابلیت ارسال و دریافت ایمیل افتادید؟ دلایل زیادی وجود دارد که مهم ترین آن ها بهبود اثربخشی فروش، افزایش بهره وری و شفافیت در تیم شما است.