بهره وری از شاخص های مهم اقتصادی است که بهبود آن بزرگترین هدف کسب و کارهاست و رشد و بقای سازمان ها را تضمین می کند.

در تعریف بهره وری آمده است اثربخشی به همراه کارایی. اثربخشی یعنی انجام کارهای درست و کارایی درست انجام دادن کارهاست. بنابراین در افزایش بهره وری کاری که انجام می شود در قدم اول باید درست و سودمند باشد و در قدم بعدی به درستی انجام شود.

مفهوم بهره وری ارتباط تنگاتنگی با مدیریت زمان دارد. هدف اصلی مدیران از مدیریت زمان اینست که چطور کارکنان با انجام بهتر و سریع تر کارها، راندمان را افزایش دهند.

مسیر دستیابی به بهره وری دشوار به نظر می رسد اما در واقعیت چنین نیست. از تکنولوژی که در اکثر اوقات به عنوان عامل حواس پرتی کارکنان نام برده می شود، ابزارهایی برای توانمندسازی کارکنان تولید و عرضه شده است.

CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند تا منظم شوید و کارهای بیشتری را در زمانی که دارید انجام دهید.

این نرم افزار با بهبود بهره وری کارکنان، نقش اساسی در کاهش هزینه های عملیاتی کسب و کار دارد. فرقی نمی کند منابع انسانی، بازاریابی، فروش یا خدمات پس از فروش، نرم افزار CRM در تمام واحدهای سازمان به کمک شما می آید.

افزایش بهره وری با اولویت بندی وظایف

هدف اصلی هر کسب و کاری که به دنبال موفقیت است، ارائه بهترین محصول یا خدمات است. کارمندان با بهره وری بالا به شما کمک می کنند تا این هدف محقق شود.

شاید یکی از بهترین امکانات سی آر ام برای افزایش بهره وری شخصی و تیمی، اولویت بندی کارها و حذف کارهای غیرضروری باشد.

گاهی به دلایل مختلف کارهای ما انجام نمی شود یا با تاخیر انجام می شود. گاهی تصور می کنیم روز کاری پرمشغله ای را گذرانده ایم و سخت کار کرده ایم اما در واقع کارها آن طور که برنامه ریزی کردیم پیش نرفته است.

کافیست وظایفی که محول شده است را به ترتیب اهمیت و ضرورت اولویت بندی کنید. تقسیم بندی وظایف باعث می شود روز خود را با آرامش و نظم فکری آغاز کنید. دیگر کارها روی هم انباشته نمی شود و به موقع به پایان می رسد.

افزایش بهره وری با ادغام برنامه های پرکاربرد

استفاده همزمان از برنامه های جانبی مختلف نه تنها باعث سردرگمی کارکنان می شود بلکه احتمال بروز خطا را نیز بالا می برد. هر چقدر هم کارمند سرعت عمل، دقت و تمرکز بالایی داشته باشد از این آسیب در امان نیست. نرم افزارهای یکپارچه، مزیتی برای کسب وکارها ایجاد می کند تا زمان کارکنان برای چک کردن نرم افزارهای گوناگون هدر نرود و تمرکز روی یک سیستم معطوف باشد.

سیستم حسابداری و صدور فاکتور، ارسال و دریافت ایمیل، ارسال پیام کوتاه از جمله سیستم هایی است که با نرم افزار CRM ادغام می شود. در نهایت اگر زمان بیشتری بدست نیاورید خیالتان راحت است که بدون تشویش کار می کنید.

افزایش بهره وری جلسات کاری

نادیده گرفتن جلسه کاری از چشم مدیریت دور نمی ماند و شاید عامل توبیخ شود. چطور می شود یک قرار کاری مهم را فراموش کنید؟ شما از زمان آن دیر مطلع می شوید یا در گیر و دار کارهای دیگر فراموش می شود؟

اگر شما هم جز آن دسته مدیران و کارمندانی هستید که هر روز در دو، سه یا تعداد بیشتر جلسه حضور پیدا می کنید یکی از راهکارهایی که در یادآوری قرار کاری و مدیریت جلسات به شما کمک خواهد کرد برنامه CRM است، بویژه نسخه هایی که قابلیت کار روی موبایل و تبلت را داشته باشد. در این نرم افزار تنظیماتی را انجام دهید تا پیامک یادآوری یک روز قبل، یک ساعت قبل یا هر زمانی که مایل بودید به شماره موبایل تان ارسال شود. ضمن این که در این برنامه می توانید به عملکرد تیم امتیاز دهید و از نتیجه جلسه، گزارش های کاربردی تهیه کنید.

با این کار از استرس دور خواهید ماند و درنتیجه تمرکز و بهره وری تان بیشتر می شود.