پرورش سرنخ همان اندازه که آب برای بدن ضروری است، برای کسب و کارها ضرورت دارد. با این حال، زمانیکه فرآیند پرورش سرنخ آغاز می شود ، کسب و کارها با این واقعیت مواجه می شوند که این کار چقدر مشکل است. ارسال ایمیل اتوماتیک برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرنخ ها ، هنوز ساده ترین و سریع ترین کار است. اما پیگیری و نظارت منظم ، مدیریت و امتیاز دهی سرنخ و کارهایی از این قبیل می تواند زمان بر باشد.

با وجود این وظایف، برقراری تعادل و دقت دشوارست. بعلاوه ، معمولاً کسب و کارها با محدودیت زمانی و بعضاً با کمبود نیروی کار روبرو هستند. این مشکل جزئی در فروش تأثیر می گذارد و باید سریعاً اصلاح شود. بنابراین کسب و کارها چگونه می توانند در زمان محدودی که دارند، پرورش سرنخ ها را انجام دهند؟

در این مقاله 6 روش که می توان برای بهبود فرآیند پرورش سرنخ استفاده کرد گفته شده است

از کارت های توییتر استفاده کنید

اگر چشم انداز فروش کافی برای پیگیری ندارید، بنابراین چگونه می توانید سرنخ را پرورش دهید؟ یکی از ساده ترین روش ها برای بدست آوردن تعداد سرنخ بیشتر، استفاده از کارت های توییتر است.

توئیتر، کارت های تولید سرنخ را در سال 2013 معرفی کرد تا برندها برای ارتباط با کاربران خود و تبدیل فالوورها به مشتری از آن استفاده کنند. در واقع کارت های تولید سرنخ در توییتر فرم های ثبت نام ساده ای هستند که می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید. بنابراین نه تنها باعث صرفه جویی در زمان بلکه هزینه نیز می شوید.

اما روش کار با کارت های توییتر چگونه است؟ استفاده از کارت های توییتر ساده است؛ هر زمان که یک پست تبلیغاتی برای کسب و کار خود ارسال می کنید، این کارت ها را به پست خود متصل کنید و فالوورهای این پست ها می توانند اطلاعات تماس خود را در زمان کوتاهی در توییتر ثبت کنند. این امر به کنترل نرخ پرش سرنخ ها و بدست آوردن سریعتر سرنخ ها می شود.

از ایمیل خودکار استفاده کنید

اتوماتیک سازی ایمیل ها حیاتی ترین اقدام است. با این حال، نکته اصلی تمرکز بیشتر روی ایمیل های از پیش تعیین شده بجای ایمیل های جدید و قطره ای است.

وقتی تیم فروش اعلام می کند که یک مشتری احتمالی فرم تماس با ما را پر کرده است، ایمیل های فعال را ارسال می کنید. به جای ارسال ایمیل های دستی، فقط این ایمیل های خودکار را ارسال کنید. بنابراین نه تنها در وقت صرفه جویی می کنید بلکه سریعتر با سرنخ تماس برقرار می کنید. به عنوان مثال ، با استفاده از CRM می توانید به محض اینکه یک سرنخ بالقوه فرم تماس را پر کند، یک ایمیل برایش ارسال کنید.

از قالب های از پیش طراحی شده استفاده کنید

ارسال محتوای تازه با طرح های جذاب ضروری است اما ارسال ایمیل یا خبرنامه، بیش از حد معمول زمان می برد. برای این منظور می توانید از الگوهای از پیش طراحی شده که باCRM خود طراحی کنید، استفاده کنید. بسیاری از نرم افزارهای CRM برای ایجاد یک ایمیل، تمپلیت های جذاب ارائه می دهند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که سرنخ ها وقت کافی برای خواندن ایمیل های طولانی ندارند. از قالب های با محتوا و طراحی مناسب استفاده کنید. تنها وظیفه شما فشار دادن دکمه ارسال است، و اگر آن را نیز خودکار کنید (همانطور که در نکته بالا ذکر شد) در این صورت وقت زیادی را ذخیره خواهید کرد.

آلارم پیگیری سرنخ ها را تنظیم کنید

پیگیری سرنخ ها به صورت دستی می تواند بسیار زمان بر باشد. یکی از گزینه ها، تنظیم نوتیفیکیشن ها برای زمان های حیاتی بدون اتلاف وقت است. بر اساس این آلارم ها ، فروشندگان می توانند تصمیم بگیرند که چگونه فرآیند فروش را ادامه دهند.

سرنخ ها را براساس امتیاز خودکارسازی کنید

یک کار بسیار مفید این است که سرنخ های طلایی را شناسایی کنید و آنها را به سمت جدول فروش هدایت کنید.یک جدول امتیازدهی از سرنخ ها بر اساس معیارهایی مانند نوع صفحات (وبسایت) بازدید شده، علاقمندی، الگوی خرید و اندازه و نوع شرکت داشته باشید. نمرات مختلفی به سرنخ ها اختصاص دهید و سپس آلارم های خودکار برای کارشناسان فروش برای تماس با سرنخ هایی که بالاترین نمره را دارند، تنظیم کنید.از آنجایی که رفتار سرنخ ها روزانه تغییر می کند، بجای علامت گذاری به صورت دستی که می تواند دست و پا گیر باشد، خودکارسازی فعالیت سرنخ ها، آسان تر است

با استفاده از LinkedIn با سرنخ ها ارتباط برقرار کنید

اگر می خواهید فعالیت کمتری را در زمان کمتر انجام دهید، از لینکدین برای شبکه سازی با سرنخ هایتان استفاده کنید. لینکدین بهترین شبکه اجتماعی برای متخصصان است و شما می توانید با مشتریان بالقوه تان ارتباط برقرار کنید.

یکی از راه هایی که با سرنخ ها در لینکدین ارتباط برقرار کنید، ادغام با گزینه InMail است. همچنین می توانید از خبرنامه ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر درباره شرکت یا ارسال ایمیل های منظم به آنها استفاده کنید.