مهمترین هدف هر فروشگاه سودآوری بالاست. بسیاری از امکانات در یک فروشگاه مانند انبار و تعداد پرسنل فعال محدود می باشد، اما می توان تعداد مشتری و یا تعداد خرید هر یک از مشتریان را با بکارگیری تکنیک ها و ابزارهایی افزایش داد.

افزایش مشتری در گرو آن است که درک روشنی از خواسته های مشتری داشته باشیم. CRM از جمله نرم افزارهایی است که کمک می کند با شناسایی نیازها، سهولت در برقراری ارتباط و خدمات مشتریان بهتر در جهت براورده سازی آن گام برداریم.

.

اگر یک مشتری یک بار از شما خرید کرد می تواند خرید خود را تکرار نماید. سیاست های حفظ و نگهداری مشتریان می تواند به این نتیجه ختم شود.

مزیت استقرار CRM در یک فروشگاه چیست؟

آیا با استفاده از CRM می توان سبد کالا و یا کالای جدید را به مشتری پیشنهاد داد؟

آیا CRM می تواند منجر به تکرار خرید یک مشتری از فروشگاه شود؟

.

در این مقاله به سوالات مطرح شده در بالا پاسخ می دهیم.

مزیت استقرار CRM در یک فروشگاه چیست؟

حجم عظیمی از داده های مرتبط با تعاملات مشتری، تصویری واضح تر از مشتریان ایجاد می کند. با استفاده از نرم افزار CRM، می توان سودآورترین مشتریان را شناسایی کرد. با توجه به اینکه زمان بیشتری برای هدف قرار دادن آنها صرف می شود، بازده سرمایه گذاری در فروش و بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای بیشتر می شود.

مشتریان احترام همراه با آزادی عمل را دوست دارند و این همان چیزی است که باید در اختیارشان بگذارید. صرف نظر از اینکه آن ها به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی یا موبایل کاتالوگ خرید می کنند یا در محل فروشگاه حضور فیزیکی دارند، در هر کجا که هستند شناخته شده و به ایشان خدمات مطلوب ارائه شود.

از آنجا که صندوق فروشگاهی به طور کامل در نرم افزار CRM ادغام شده است، می توانید مشتریان خود را در محل فروش نیز بشناسید. کارکنان دید روشن و کاملی از تمام خریدهای مشتری از همه نقاط فروش دریافت می کنند: فیزیکی، آنلاین یا سفارشات کاتالوگ.

به طور خلاصه مشتریان از خدمات دهی موجود در یک فروشگاه سود می برند، شامل:

- در خرید های خود از بن های تخفیف بهره مند می شوند.

- در خرید آنلاین در صورت لزوم درخواست برگشت از خرید ثبت می کنند.

- سوالات و ابهامات را با کارشناسان فروش در میان می گذارند.

مزیت استقرار CRM برای فروشندگان و صندوق داران

فروشندگان همواره به پرونده مشتری دسترسی دارند و می توانند آن را با جدیدترین اطلاعات به روز کنند. کارکنان شما با اطلاعاتی که در مورد مشتریان دارند می توانند محصول مناسب را به هر مشتری پیشنهاد دهند. به عنوان مثال، کدام کفش با کت و شلواری که سفارش داده شده بهترین تناسب را دارد.

صفحه لمسی برای عملکرد بهتر در صندوق بهینه سازی شده است. پردازش کارت های اعتباری، کارت های تخفیف و تراکنش های مشتری حتی از سایر مراکز فروش و فروشگاه های آنلاین، آسان و سریع است.

مزیت استقرار CRM برای صاحبان کسب و کارها

کارفرمایان می توانند به صورت متمرکز نرم افزار صندوق را مدیریت کنند. البته این قابلیتی است که چندین کاربر همزمان می توانند استفاده کنند و کلیه اطلاعات محصولات و قیمت ها را در سیستم CRM مرکزی خود دریافت و مدیریت کنند.

با اتصال به نرم افزار CRM همه داده ها در لحظه (real time) قابل دسترسی است و ارزیابی دقیقی از همه کانال های فروش خواهید داشت.

آیا با استفاده از CRM می توان سبد کالا و یا کالای جدید را به مشتری پیشنهاد داد؟

نرم افزار CRM که به صندوق فروشگاه متصل میباشد می تواند حجم خرید مشتری، نوع خرید مشتری، زمان خرید مشتری و … را به سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM منتقل نماید.

حال هر فروشگاه با توجه به نوع محصول و محدوده ی قیمتی و یا الگوی خرید خانوار می تواند سیاست های تشویقی را اعمال نماید. در صورتی که CRM به صندوق متصل نباشد نمی توان به صورت آنلاین و در زمان خرید مشتری از امتیازات و یا تخفیف های هر مشتری جهت جذب و نگهداری آن استفاده نمود.

مابا اتصال CRM به صندوق فروشگاهی از کلیه سوابق خرید یک مشتری و الگوهای مصرف او مطلع خواهیم شد. درک این الگو می تواند به ما کمک کند تا هنگام ارائه خدمات، برای هر مشتری یک پیشنهاد ویژه داشته باشیم و در نهایت مشتری خود را شگفت زده نماییم .

آیا CRM می تواند منجر به تکرار خرید یک مشتری از فروشگاه شود؟

سرمایه گذاری روی سیستم CRM ، سرمایه گذاری در وفاداری مشتری است و بازده آن به صورت افزایش ارزش مادام العمر مشتری و تبلیغات دهان به دهان است.

اگر یک مشتری یک بار از شما خرید کند می تواند خرید خود را تکرار نماید. سیاست های حفظ و نگهداری مشتریان می تواند به این نتیجه ختم شود.

چنانچه در یک فروشگاه از بن های تخفیف استفاده شود با این سیستم یکپارچه می باشد و می توان در زمان خرید از این بن ها استفاده کرد.

در حقیقت بدون اتصال به صندوق این سیستم ناقص بوده و هدف اصلی CRM را برآورده نخواهد کرد.

.