همه موفقیت کسب و کارها در ارتباط موثر با مشتریان است. اما خرید و فروش و معامله با هزاران مشتری، نیاز به پیگیری تعاملات بی شماری دارد و تمام این تعاملات می تواند در مراحل مختلف خط لوله فروش رخ دهد و این همان چالشی است که بسیاری از شرکت ها با آن روبرو هستند. به همین دلیل است که روز به روز شرکت ها به نرم افزار CRM جهت مدیریت ارتباط با مشتریان شان، روی می آورند.

CRM می تواند به یکی از ارزشمند ترین دارایی های شما تبدیل گردد.

یک مطالعه که توسط Forbes and Brainshark انجام شده است، نشان داد که در حال حاضر 55 درصد از شرکت ها با کارایی بالا بر روی فناوری های توانمند سازی فروش مانند نرم افزار CRM سرمایه گذاری می کنند.

افزایش سرمایه گذاری در CRM، انعکاسی مستقیم از توانایی آن در هدایت فروش و بازده سرمایه گذاری است. با این وجود، این نرم افزار تنها بر روی درآمد تاثیر می گذارد، زیرا کاربران با آن کار می کنند.

ما در این مقاله نشان خواهیم داد که CRM می تواند برای تیم های فروش ارزشمند باشد، ما 3 راه برای فروش بیشتر با نرم افزار CRM ارایه کرده ایم:

زمان کمتر برای ورود اطلاعات

از دید کارشناسان فروش که مایل به صرف زمان بیشتری برای ارتباط با مشتریان بالقوه و صرف زمان کمتر برای انجام وظایف کمتر مورد علاقه شان هستند - یکی از توانایی های سیستم CRM، ورود اطلاعات خودکار است. نرم افزار CRM می تواند با فرم های وبسایت، اس ام اس ها و ایمیل ها لینک شود - این امر به تیم فروش امکان می دهد زمان بیشتری را برای هدف شان که ارتباط با مشتریان و فروش است، داشته باشند. همچنین سرعت پیگیری مشتریان را بالا می برد.

استفاده از آمارها برای ارتقای استراتژی سازمان

نرم افزار CRM فقط برای ذخیره و ثبت اطلاعات مشتری استفاده نمی شود. این ابزار یک گزارش پیشرفته ارایه می دهد که تیم های فروش می توانند برای پیگیری عملکرد فروش و تاکتیک های فروش خود استفاده نمائید.

اکثر سولوشن های CRM باید شامل گزارش داده ای و یا گرافیکی موارد زیر باشد:

  • مدیریت فروش
  • پیش بینی فروش
  • مدیریت کمیسیون ها
  • مدیریت بازاریابی

با نگاه کردن به این معیارها، می توانید از نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را اطلاع پیدا کنید.

ایجاد روابط بهتر با مشتریان

نرم افزار CRM یک ابزار بسیار موثر برای بهبود روابط بین شرکت و مشتریان تان است. اگر چه دنیای کسب و کار به طور فزاینده ای رشد کرده است، اما مردم همچنان مایل به خرید از شرکت هایی هستند که با آنها آشنایی دارند.

واضح است که درک خرید مدرن و نیازهای مشتریان، کلید فروش B2B و B2C است.

روش ها و تکنیک های فروش همواره در حال تغییر است، همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، نیاز به ابزارهایی دارید که به شما کمک کند تا میزان پیشرفت و توسعه فروش تان را افزایش دهید.

شناختن مشتریان خود، دانستن زمان ایده آل برای بستن قرارداد و دادن اطلاعات کافی به تیم فروش برای تصمیم گیری هوشمندانه، کلید فروش واقعی است.

چگونه می توان از نرم افزار CRM برای افزایش فروش استفاده کرد؟