.

اغلب مراکز خیریه با چالش هایی از جمله کمبود بودجه و محدودیت های نظارتی روبرو هستند. بنابراین ایجاد رابطه طولانی مدت با نیکوکاران نه تنها یک اصل بلکه ضرورت است. اداره سازمان مردم نهاد یا موسسه خیریه به کمک های مالی یا کالاهای اهدایی و کمک های خیرخواهانه بستگی دارد، به همین دلیل است که هسته فعالیت های موسسات خیریه و همچنین سازمان های غیرانتفاعی معمولاً حول مدیریت نیکوکاران است. نرم افزار CRM ویژه موسسات خیریه که به آن نرم افزار مدیریت نیکوکاران نیز گفته می شود منحصراً برای کمک به موسسات خیریه در پیشبرد این ماموریت طراحی شده است.

نرم افزار مدیریت مددجویان ویژه موسسات خیریه چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به دلیل مفید و کاربردی بودن، یک مولفه ضروری در فرایند فروش و بازاریابی مشاغل مختلف شناخته می شود. در کسب و کارهای مدل سودمحور، مدیریت ارتباط با مشتری اهرمی برای ایجاد روابط و تمرکز بر افزایش فروش و درآمد است. مخاطبان، مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه موضوع بحث هستند.

این محبوبیت و تقاضا در سازمان های خیریه و مردم نهاد منجر به سفارشی سازی نرم افزار و انطباق آن با نیازهای خاص این حوزه شده است. وقتی نوبت به موسسات خیریه و غیرانتفاعی می رسد، این سازمان ها دارای پایگاه داده بسیار گسترده هستند. آن ها با گروه های مختلفی مانند نیکوکاران، داوطلبان، مددکاران، اعضا و... ارتباط دارند. بنابراین CRM در خیریه به معنی مدیریت روابط سازنده با نیکوکاران (خیرین) است.با پیشرفت های رخ داده در زمینه فناوری مدیریت تک تک اجزای کسب و کار ساده تر شده و سازمان های خیریه بدون صرف هزینه قابل توجه برای استخدام کارمند و بهره مندی از منابع مالی موفق خواهند بود.

در مراکز خیریه ای که از نرم افزار CRM استفاده می کنند، شاهد افزایش 20 درصدی کمک های مالی خیِرین هستیم. 70٪ سازمان های خیریه از فناوری CRM به عنوان نرم افزار مدیریت نیکوکاران راضی هستند.

فواید نرم افزار مدیریت مددجویان ویژه موسسات خیریه

امروزه کاهش ماندگاری نیکوکاران یکی از بزرگترین چالش های سازمان های خیریه است. جذب نیکوکاران جدید مستلزم مشارکت، بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان است، اما حفظ نیکوکاران فعلی یکی از داغ ترین مباحث است. مگر اینکه موسسه خیریه به طور مستمر خواستار حمایت یا عضویت مجدد آن ها باشد، آن ها را درگیر فعالیت های داوطلبانه یا تعهدات اضافی کند، در غیر این صورت ممکن است خیرین خود را از دست بدهند.بسترهای نرم افزاری CRM برای موسسات خیریه و غیرانتفاعی، ابزارهای ارزشمند و موثری برای نگهداری نیکوکاران مانند برنامه های وفاداری، اتوماسیون بازاریابی ایمیلی و پیامک های تبلیغاتی فراهم می کند. این سه ابزار در صورت استفاده کارآمد تاثیر مثبت در سازمان خیریه شما خواهد داشت.

ویژگی های کلیدی نرم افزار مدیریت مددجویان ویژه موسسات خیریه

به طور معمول افرادی در موسسات به منظور جمع آوری کمک های خیرین از سطح شهر استخدام می شوند. به هر یک از این افراد قبوضی (برگه ای را با مشخصات لازم) داده می شود تا در ازای پولی که از خیر دریافت می کنند در اختیار خیر بگذارند.نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) چه کمکی در این زمینه می تواند بکند؟

بانک اطلاعاتی خیریه

وقتی کارمند شما از خیر پولی را دریافت می کند باید نام و مشخصات خیر را در سیستم تعریف کند. پس از این که شماره تماس و اطلاعات اولیه او را در نرم افزار ثبت نمود می تواند به جای ارائه برگه و قبض به خیر، به شماره موبایلی که از او در سیستم ثبت شده است پیامی خودکار مبنی بر اینکه “کمک شما به دست ما رسید” پیامک گردد.این کار چند فایده دارد:یک اینکه از مصرف کاغذ و چاپ و خودکار و… که هزینه ای اضافی برای خیریه است جلوگیری می شود.دوم اینکه خیریه اطلاعات خیر را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می کند و در آینده می تواند از این بانک اطلاعاتی معتبر و به روز در جاهای دیگر استفاده کند که یکی از اصلی ترین منافع استفاده از نرم افزار CRM در این حوزه است.سوم اینکه خیر همیشه قبض الکترونیکی شما را در گوشی خود دارد و می تواند از دریافت پول یا هر کمک دیگر توسط خیریه اطمینان حاصل کند. علاوه بر این امکان دارد افراد مسئول در جمع آوری کمک ها قصور یا خللی وارد کنند که با استفاده از نرم افزار خیریه این اشکالات و نقص ها در مبدا از بین می رود.نکته بعدی این است که اطلاعات حاصل از مشاوره، مددجو و افراد متخصص اولا باید مورد حفاظت و نگهداری ویژه قرار گیرد تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد و دیگر اینکه از آن ها در موقع لازم بتوان استفاده کرد. یعنی اینکه کاملا در دسترس باشند و با سهولت و سرعت در اختیار فرد نیازمند به این اطلاعات قرار بگیرد.مثلا مددجو بیماری ای دارد که در ماه باید دارویی را مصرف کند یا دچار افسردگی است و باید طی جلساتی با مشاورین روان شناس این بیماری را رفع کند یا چه تعداد فرزند دارد؟ علایق این فرزندان چیست؟ در چه سطحی تحصیل می کنند؟ و در خدمت رسانی هر چه بهتر به افراد کم توان و نیازمند می تواند موثر واقع شود.

پیگیری وضعیت مددجویان

در مرحله دوم که مربوط به ارتباط با مددجویان می شود نیز نرم افزار CRM کارآمدی خود را نشان می دهد. مثلا در حوزه شناسایی و ارائه خدمت به خانواده های مددجویان، خود این افراد به خیریه مراجعه می کنند یا افرادی وظیفه دارند تا به سراغ این خانواده ها بروند و از وضعیت آن ها اطلاعات کسب کنند. در هر دو مورد اطلاعاتی از آن ها توسط خیریه کسب می شود.در گام بعد، این اطلاعات صحت سنجی می شود و افراد خانواده مددجو با مشاورین حاضر در خیریه ارتباط برقرار می کنند و مشاور این وظیفه را دارد که مشکلات و نیاز های آن ها را به درستی تشخیص دهد و اطلاعات به دست آمده را ذیل پرونده این خانواده قرار دهد تا در ارائه خدمت و محصول بهتر بتواند عمل کند.چند عمل در این فرآیند وجود دارد که می تواند در بهبود و تسریع ارائه خدمت نقشی چشمگیر داشته باشد. اول اینکه افرادی که وظیفه دارند به سراغ خانواده ها بروند از چه جایی این وظیفه به آن ها ارجاع می شود؟نرم افزار CRM خیریه ها قابلیت تعریف وظیفه را در خود دارد . این به چه معنا است؟ به سبب اینکه افراد ملزم به ثبت اطلاعات و ارتباط حاصله با مددجو هستند، در ادامه کار به همکار خود برای بررسی صحت اطلاعات ارجاع می دهند که به این موضوع رسیدگی کند و این وظیفه تا از طرف شخص مورد نظر انجام نگیرد از لیست کارهای او خارج نمی شود و اگر هم تا موعد مقرر انجام نگرفت شخص مسئول، مورد سوال قرار می گیرد.

تحت وب بودن نرم افزار

به سبب اینکه CRM تحت وب بوده قابلیت اجرا در گوشی و موبایل را دارا می باشد؛ بنابراین این سیستم می توان در همه جا و همه زمان موثر واقع می گردد.

مدیریت داخلی موسسه خیریه

نرم افزار CRM همان طور که ارتباطات بیرون از خیریه را مدیریت می کند، در مدیریت امور داخلی خیریه نیز بسیار موثر است و می تواند مدیر ارشد را در این زمینه کمک کند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM خیریه ها می تواند گامی موثر در راستای هر چه بهتر ارائه خدمت به افراد مددجو بردارد. با استفاده از ابزارهای به روز و کارآمد به ریشه کن شدن فقر در کشور و جهان کمک کنیم.

امکانات نرم افزار مدیریت مددجویان ویژه موسسات خیریه

1. اطلاعات مددجویان

2. اعضای خانواده مدد جویان

3. اطلاعات فرزندان مددجویان و علایق آنها

4. نوع خیریه دریافتی از خیرین

5. نوع کمک به مددجویان

6. اطلاعات خیرین حقوقی و حقیقی

7. اطلاعات مشاورین مددجویان

8. جلسات مشاوره مددجویان

9. اطلاعات افراد جهت همسریابی

10. ویژگی ها و علایق افراد در همسریابی

11. ارسال اس ام اس به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

12. ارسال ایمیل به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

13. ارسال فکس به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

14. ارسال نامه به یک مشتری یا گروهی از مشتریان و چاپ لیبل های پستی

15. دریافت اس ام اس از طریق نرم افزار

16. دریافت ایمیل

.