شغل مشاور املاک می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این شغل عوامل مختلفی بر تصمیم گیری خرید تاثیر گذار است و تحت تاثیر این عوامل مشتریان ممکن است میانه راه سرد شده و از معامله منصرف شوند. فرایندهای فروش و معامله ملک طولانی است، سرنخ های (مشتریان احتمالی و بالقوه) تبدیل شده به مشتری کم است و احتمال تکرار خرید بسیار کم است، همه این ها از چالش های مشاوران و مالکان املاک است.

بنابراین مشاور املاک باید در تلاش مداوم برای تبدیل سرنخ به مشتری و در عین حال جستجوی فرصت های جدید، سرسخت باشد. نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) املاک که برای املاک و مستغلات طراحی شده است، می تواند به مشاوران کمک کند اطلاعات سرنخ ها را در یک مکان متمرکز جمع آوری و ذخیره کنند، تعاملات مشتری را ردیابی کنند، گردش کار را مدیریت کنند و کمپین های بازاریابی شخصی ایجاد کنند.

نرم افزار CRM املاک چیست؟

نرم افزار CRM املاک ابزاری است که به مشاوران املاک و مستغلات کمک می کند تا جمع آوری اطلاعات مشتریان از منابع مختلف، تماس با مشتری، ارجاع مشتری به یک مشاور خاص و مدیریت جلسات با مشتری و ازهمه مهم تر پیگیری و تحلیل تعاملات مشتری را از طریق یک پلتفرم متمرکز واحد مدیریت کنند.

برترین ویژگی های نرم افزار CRM املاک و مستغلات

در این بخش، برخی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار مشاور املاک را ذکر کرده ایم:

دفترچه تلفن

در این نرم افزار ثبت اطلاعات کلیه افراد از جمله: خریدار، مالک و پرسنل مانند مدیریت، مشاور املاک، آبدارچی و... با قابلیت جستجوی پیشرفته از طریق شماره موبایل افراد امکان پذیر است. به عبارتی تشکیل یک بانک اطلاعاتی از اطلاعات مشتری که می توانید از طریق آن به هر مشتری امتیاز اختصاص دهید و برای طی مراحل پیگیری به یک مشاور ارجاع دهید و جزئیات تماس را مشاهده کنید.

دفترچه فایل املاک (ثبت اطلاعات ملک و ایجاد فایل ملک)

جمله معروفی از مشاوران املاک خبره شنیده می شود که برای فایل خود مشتری پیدا کنید نه اینکه برای مشتری به دنبال فایل بگردید. بنابراین گام اول پیدا کردن فایل مناسب است، وقتی فایل مناسب در اختیار شما باشد مطمئن باشید با تلاش درست و قاعده مند، مشتریِ آن فایل را نیز پیدا خواهید کرد.

کافیست زمانی که یک فایل مناسب پیدا کردید، فرم اطلاعات ملک شامل متراژ خانه، رهن، اجاره، آدرس، طبقه و واحد به همراه تصاویری از ملک را در نرم افزار کامل کنید و هر زمان که مشتری مراجعه کرد به جستجوی سریع و ارائه اطلاعات بپردازید.

دسته بندی فایل ها

پیش نیاز معرفی درست و اصولی ملک، دسترسی راحت و دسته بندی شده به فایل های ثبت شده است. با سرعت کار و نظم موجود پیشِ چشمِ مشتری یک مشاور حرفه ای جلوه می کنید. علاوه بر این، فایل های دسته بندی شده در ارسال پیام کوتاه به گروه هدف مورد استفاده قرار می گیرد.

کار با نرم افزار املاک به صورت آنلاین و آفلاین

با نصب شبکه ای برنامه، کاربران همه سیستم ها بدون نیاز به اینترنت از برنامه استفاده خواهند کرد و تغییرات انجام شده توسط یک کاربر در سیستم سایر کاربران نیز اعمال می شود. مزیت این روش به این است که در صورت عدم دسترسی به اینترنت، کار با نرم افزار دچار اختلال نمی شود.

در صورت تمایل نیز امکان استفاده از برنامه با اتصال به اینترنت و مرورگر امکانپذیر است.

پیگیری آسان و سریع مشتری

مشاوران املاک موفق، به انتظار تماس مشتری نمی نشینند؛ آن ها همواره وقت ملاقات، جلسات و برنامه های بازدید خود را با مشتری چک می کنند. پیگیری منظم و با برنامه مشتریان راغب (سرنخ) به یک نرم افزار و سیستم جامع و حرفه ای نیاز دارد. برای همین وقت آن است که کاغذهای ریز و درشت را از کشوی میزتان خارج کنید و دور بیاندازید. روش های مرسوم مدیریت املاک دیگر کارایی ندارد، یک نرم افزار با امکانات فوق العاده دستیار شما در اداره امور املاک است.

تقویم کاری

زمان بندی همه فعالیت هاى خود از قبیل تاریخ و زمان تماس، بازدید، کارشناسی، جلسات، سرویس و... را در این نرم افزار تنظیم کنید تا از سردگمی و فراموشی احتمالی پیش گیری به عمل آید. کلیه کارها در تقویمِ نرم افزار مقابل چشم شما است. همچنین آلارم رویدادها قبل از سررسید به شما پیامک می شود.

صدور و چاپ انواع قرارداد ملکی

انواع مختلفی از قراردادهای ملکی شامل مبایعه نامه، قولنامه واجاره نامه و... برای تنظیم وجود دارد که می توانید قبل از چاپ، پیش نمایش آن را مشاهده کنید و در صورت تایید نهایی در سایز A3 و A4 پرینت بگیرید.

ارسال پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی

از راه کارهای متداول جذب مشتری و ارتباط با مشتری که انجام درست و اصولی آن نتایج فوق العاده ای دارد، ارسال پیامک تبلیغاتی املاک است. ایجاد ارتباط میان نرم افزار مشاورین املاک با سامانه پیامکی این امکان را در اختیار شما می گذارد تا پیام های اطلاع رسانی و یادآوری قرار ملاقات ها و رویدادها را به طور خودکار و از طریق سیستم برای مخاطب ارسال کنید.

مثال خوب دیگر ارسال پیامک البته با متن مناسب به مستاجران پیش از پایان قراردادشان است، در کنار آن می توانید چند خانه مناسب هم مطابق سلیقه و بودجه مالی آن ها معرفی کنید.

گزارش و آمار

بخش گزارشات در تجزیه و تحلیل عملکرد فردی هر مشاور و یا تیم مشاوران به مدیر املاک کمک می کند. همچنین به مشاوران کمک می کند تعداد مشتریان بالقوه و فایل های در دست بررسی را ارزیابی کنند که به نوبه خود به تخمین درآمد و پیش بینی فروش آینده کمک می کند.

حفظ امنیت در دسترسی، ذخیره و انتقال داده ها

شما با تهیه این نرم افزار حق استفاده، جمع آوری، ذخیره و مدیریت داده های خود را دارید. اگر قصد انتقال داده های خود را دارید، می توانید به راحتی سرور خود را تغییر دهید و داده های خود را به یک سرور دیگر منتقل کنید.

تضمین ذخیره سازی داده ها در دیتابیس اختصاصی مشتری و دسترسی کاربران مجاز به این دیتابیس میسر است و همچنین انتقال داده ها در صورت لزوم امکانپذیر است.

امروزه اکثر املاکی ها ترجیح می دهند از نرم افزار املاک رایگان استفاده کنند. همان طور که می دانید بیشتر CRM های اختصاصی املاک نیازمند هزینه کردن هستند و هنگامی که بودجه شما کم است، اینکه یک نرم افزار رایگان املاک در دسترس باشد امتیاز بزرگی خواهد بود. با در نظر گرفتن ویژگی های برتر، نرم افزار مشاور املاک رایگان در مدت زمان و برخی امکانات محدودیت دارد.

نرم افزار CRM مدیریت املاک

امکانات نرم افزار CRM فروش املاک

  • ثبت اطلاعات خریداران و فروشندگان ملک

  • ثبت کلیه مشخصات املاک

  • اختصاص هر مشتری به یک مشاور مشخص جهت پیگیری های بعدی

  • ایجاد رده بندی و گروه بندی مشتریان به صورت دلخواه

  • ضمیمه کردن اسناد مرتبط با مشتری در پرونده او

  • ایجاد پرونده ارتباطات برای هر مشتری به صورت جداگانه

  • مدیریت وظایف در بخش کارتابل کاربران

  • ایجاد آلارم بر اساس تاریخ و ساعت یادآوری های ثبت شده در سیستم

  • رزرو یک واحد برای یک مشتری مشخص

  • صدور و چاپ مبایعه نامه

  • ثبت نحوه پرداخت در زمان صدور مبایعه نامه

  • مدیریت چند مشاور و تعیین سطح دسترسی برای هرکدام

  • ایجاد گزارشات متنوع از مشتریان، معاملات انجام شده، مشاوران و ...

  • ارسال پیامک به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

  • ارسال ایمیل به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

  • ارسال فکس به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

  • ارسال نامه به یک مشتری یا گروهی از مشتریان و چاپ برچسب های پستی

  • دریافت پیامک و ایمیل

  • کالر آیدی (Caller ID) با امکان نمایش شماره مشتری، نام مشتری و آخرین ارتباطات او

  • مدیریت جلسات و قرار ملاقات ها

  • پشتیبان گیری از اطلاعات نرم افزار

  • کار با برنامه به صورت تحت وب (آنلاین) و یا تحت شبکه (آفلاین)

سوالات متداول

مشاوران املاک در بازه سنی و سطح تحصیلات متفاوت مشغول به کار می باشند، آیا برای این نرم افزار فیلم آموزشی مناسب تهیه شده است؟

بله، بلافاصله بعد از خرید و نصب نرم افزار CRM املاک شرکت ایده پرداز طلوع دو جلسه آموزش کاملا رایگان ارائه می شود. بجز این می توانید در بازه پشتیبانی یکساله، سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح نمایید. فیلم آموزش صفر تا صد نرم افزار نیز تهیه شده است که خدمت شما ارائه می گردد.

هزینه ای که بابت نرم افزار پرداخت می کنیم همین یکبار است یا بعد از مدتی مجدد هزینه دریافت می شود؟

شما با خرید نرم افزار آژانس املاک ایده پرداز طلوع تنها یکبار ملزم به پراخت هزینه هستید و می توانید مادام العمر از برنامه برای اداره املاک خود استفاده نمایید.

اگر سیستم های ما در اثر حادثه صدمه ببیند یا ویروسی شود، برنامه از دسترس ما خارج می گردد؟ آیا امکان بازیابی اطلاعات میسر است؟

دسترسی دوباره به نرم افزار بستگی به روش نصب اولیه آن دارد. اگر دسترسی به نرم افزار مشاور املاک برای کامپیوتر به صورت لوکال (شبکه ای) بوده است، تنها نیاز به نصب مجدد نرم افزار است. اما اگر دسترسی شما به برنامه تحت وب و با اتصال به اینترنت بوده، ادامه کار در همان لحظه از یک کامپیوتر، لپتاپ یا حتی با موبایل و تبلت امکان پذیر است. تا زمانی که سرور شما آسیب نبیند اطلاعات قابل بازگردانی است.

.