کارشناسان فروش و پشتیبانی زمان زیادی را برای تماس های تلفن می گذرانند. مکالمه تلفنی فقط ده دقیقه طول می کشد، اما احتمالاً آنها مدت زمان زیادی را برای انجام کارهای پس از تماس صرف می کنند.اتوماسیون تماس تلفنی قابلیتی است که به طور خودکار بسیاری از این کارها را انجام می دهد تا تیم شما بتواند با سرعت بیشتری تماس ها را مدیریت کند.

به تیم فروش کمک می کند تا با چشم اندازهای فروش بیشتری ارتباط برقرار کنند و به تیم پشتیبانی کمک می کند به مشتریان بیشتری در زمان کمتر کمک کند.

بسیاری از شرکت ها در حال انتقال به یک CRM برای ساده کردن فعالیت های تجاری خود هستند. این امر به این دلیل است که علاوه بر ارائه قابلیت های اولیه CRM ، ماژول های گوناگون بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش را نیز شامل می شود.

این بدان معناست که برای دریافت کارکردهای مختلف تجاری، نیازی به سرمایه گذاری در چندین سیستم ندارید. یکی از این ویژگی های کاربردی، اتوماسیون تماس است که کار پیگیری های تماس با مشتری را ساده می کند.

اول، شما باید یک برنامه برقراری تماس تلفنی (VOIP) را با نرم افزار سی آر ام خود ادغام کنید، که به شما امکان می دهد از CRM با مخاطبان تان تماس برقرار کنید. پس از یکپارچه سازی، می توانید بسیاری از کارهای پیگیری تماس مشتریان را به طور خودکار انجام دهید.

چگونه نرم افزار CRMبه خودکارسازی پیگیری تماس مشتریان کمک می کند؟

اتوماسیون پیگیری تماس های تلفنی موجب صرفه جویی در وقت و افزایش بهره وری می شود. در اینجا چند مورد از کارهایی که می توانید با ابزارهای اتوماسیون تماس انجام دهید، آورده شده است:

پیگیری تاریخچه تماس

هر تماسی که از طریق CRM برقرار می کنید به طور خودکار در پرونده همان مشتری، بارگذاری می گردد. تمام اطلاعات حاصل از تماس برای دسترسی در آینده مفید می باشد.

یادداشت های تماس

هنگامی که با مخاطب خود در حال صحبت هستید، می توانید، یادداشت برداری کنید. پس از پایان تماس، متن را در پرونده مخاطب ذخیره کنید، این یادداشت ها به سابقه تماس مخاطب اضافه می شود.

برنامه ریزی وظایف و جلسات

جلساتی که با مشتریان خود تنظیم می کنید یا هر کار دیگری که برای مشتری متعهد شده اید، انجام دهید را می توان به راحتی ردیابی کرد. آن ها به طورخودکار به تقویم CRM شما اضافه می شود.

پیام های پیگیری را خودکار کنید

پس از برقراری یک تماس با مخاطب خود، به طور خودکار ایمیل پیگیری ارسال کنید تا در مورد جلسات، کارها و یا صرفاً تشکر از آنها برای وقتی که گذاشته اند، به آنها اطلاع دهید.

تاریخچه تماس را پیگیری کنید

وقتی با یکی از مخاطبان، از طریق CRM ، تماس می گیرید، به سادگی به سوابق یک شخص رفته و روی "تماس" کلیک می کنید. سپس سیستم به طور خودکار آن شماره را شماره گیری می کند و پس از پایان تماس، به طور خودکار در تاریخچه تماس آن مخاطب ذخیره می شود.

هر زمان که می خواهید، اطلاعات آخرین باری که با آن شخص صحبت کرده اید بررسی کنید، کافیست به سوابق مخاطب بروید و روی "سابقه تماس" کلیک کنید. لیست کاملی از تمام تماس هایی که تاکنون با آن شخص انجام شده است ظاهر می شود. همچنین هر ضبط تماس شامل جزییاتی مانند تاریخ و مدت زمان تماس می شود.

کارهای بسیاری وجود دارد که پس از تماس درگیرتان می کند. تکمیل همه آنها به طور دستی وقت زیادی از شما می گیرد که می توانید برای کارهای با ارزش تر صرف کنید.

روزهای تکمیل دستی آن کارها به پایان رسیده است. این روزها، صاحبان مشاغل متوجه می شوند که هرچه فرایندهای اتوماسیون بیشتری داشته باشند، سطح بهره وری آنها بالاتر خواهد بود.

تلفیق برنامه تماس تلفنی (VOIP) با CRM برای اتوماسیون فرایند پیگیری و تماس با مشتری، می تواند باعث افزایش کارآیی و بهره وری، بیشتر از آنچه فکر می کنید باشد.

اگر هنوز هم برای مدیریت کارهای پیگیری تماس خود از روش های سنتی و دستی استفاده می کنید، توصیه می کنم به دنبال اجرای سیستم تماس تلفنی داخلی باشید. راه حل های مقرون به صرفه ای در دسترس است که افزایش بهره وری و در نتیجه افزایش درآمد را به همراه خواهد داشت.

آیا برای افزایش بهره وری از طریق اتوماسیون پیگیری تماس ها، راهکاری دارید؟