تمام ارتباطات را با بستر CRM ادغام کنید.

یک سیستم CRM فقط به اندازه بهره مندی از اطلاعاتی که می توان از آن دریافت کرد، کارایی دارد. اطمینان از اینکه همه داده ها به درستی در پایگاه داده وارد می شود، وظیفه کلیدی در مدیریت CRM است.

برای اینکه بتوانید یک پلت فرم مشتری مدار ایجاد کنید باید مرکز تماس، خدمات مشتریان و فروش با نرم افزار CRM یکپارچه شود. با استفاده از داده های ارزشمند مشتری در سیستم CRM که برای ارتباطات با مشتریان نگه داشته می شود، می توانید اطمینان حاصل کنید که مکالمه با هر مشتری را هدفمند پیش ببرید.

سیستم CRM را برای همه قابل دسترسی کنید.

شرکت ها باید از فرضیات درباره اینکه چه کسانی ممکن است به سیستم CRM دسترسی داشته باشند بپرهیزند - جواب همه افراد است. بدترین کار اینست که برخی از کارمندان از نرم افزار CRM بهره نمی برند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، معمولاً به این دلیل است که یک کسب و کار فناوری CRM را با هدف خاصی در نظر گرفته است - مانند بهبود حفظ مشتری یا نظارت بر فروش - و فقط می خواهند این نرم افزار را برای ذینفعان آن پروژه فراهم کنند.

قابلیت مشاهده اطلاعات شخصی سازی شده ایجاد کنید.

کاربران مختلف نیازهای متفاوتی از نرم افزار CRM دارند. یک مشاور فنی فقط می تواند خصوصیات محصول را بررسی کند. با این حال، کارشناس فروش، ممکن است از انواع اطلاعات پایه برای اطلاع معرفی محصول استفاده کند.

سطح دسترسی کارکنان برای انتخاب و اولویت بندی داده هایی که می بینند، سیستم را قادر می سازد تا نیازهای آن ها را بهتر برآورده سازد.

اطمینان حاصل کنید که کارمندان، کلیه داده ها را جمع آوری می کنند.

برخی از مهمترین داده هایی که یک کسب و کار می تواند در اختیار داشته باشد، به ندرت از طریق فرآیندهای خودکار جمع آوری می شود. گاهی اوقات موارد ساده، نادیده گرفته می شود.

مسائل حساس مانند تغییر در وضعیت ارتباط با مشتری،اگر یک کارمند اشتباه کند می تواند تأثیر زیادی بگذارد، بدتر این است که چند کارمند همین اشتباه را انجام دهند.

کارکنان باید از اهمیت ثبت این نوع موارد به عنوان اولویت مطلع شوند. پیام ساده ای که برای آنها ارسال می شود این است: اگر اطلاعات برای این تماس مهم بود، احتمالاً برای تماس های بعدی نیز اهمیت خواهد داشت.

از CRM برای شخصی سازی تعاملات چند کاناله استفاده کنید.

هنوز هم پاسخگویی به چالشهای محیط چند کاناله ، برای بسیاری از مراکز تماس و خدمات مشتریان، دشوار است. با استقرار سی آر ام مناسب می توان با استفاده از ترجیحات کانال مشتری، به این امر کمک کند.

تجربه مشتری همچنین شامل ارتباط با مشتری با استفاده از کانال انتخابی مشتری است، به این معنی که تجزیه و تحلیل CRM در مورد ترجیحات مشتری به رفع نیازهای مشتری کمک می کند.

چاک شفر می گوید: " ارتباطات امنی چنل (omnichannel) یک ضرورت برای مراکز تماس است. مراکز تماس در هنگام برقراری ارتباط از طریق کانالهایی که مشتریان ترجیح می دهند ، وفاداری مشتری را از طریق کانالها حفظ می کند، پاسخ دهی و رضایت مشتری را بهبود می بخشد، تجارب شخصی سازی شده مشتری را ارائه می دهد. بعبارتی نرم افزار CRM یک فناوری برای خودکار سازی تجربیات حیاتی مشتری است.

یک سیستم سی آر ام خوب با یک استراتژی خوب تهیه کنید.

تهیه نرم افزار بدون اینکه اهداف مشخصی در مورد نحوه استفاده از آن وجود داشته باشد، کمترین بهره وری را خواهد داشت. سازگاری از مزایای اصلی نرم افزار مدرن CRM است. با وجود بسیاری از کارکردهای بالقوه ، خریداران باید درک کنند که نقش این نرم افزار در کسب و کار آنان چیست.

ذینفعان نیاز به یک ایده روشن درباره اینکه CRM موفق چگونه به نظر می رسد، دارند. برای تعیین پیشرفت های صورت گرفته، باید بررسی منظم صورت گیرد.

برای استفاده از سیستم، به کارمندان آموزش دهید.

این توصیه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما زمانیکه پروژه های نرم افزاری CRM که با شکست مواجه شده اند، را بررسی می کنیم، درمیابیم که کاربران، فاقد تخصص لازم برای کار کردن با CRM هستند.

این اغلب به دلیل عدم توضیح CRM است . در نهایت با کارمندانی مواجه می شویم که بعد از گذشت چند ماه به کار با crm عادت نکرده اند. برای ایجاد اعتماد به نفس کاربران و نشان دادن مزایای که در فرآیندهای روزمره ایفا می کند، آموزش دقیق CRM لازم است.

از ارزش داده ها آگاه باشید.

حفظ اطلاعات به روز یک وظیفه اساسی در مدیریت بانک اطلاعاتی است. برای کارمندان خط مقدم، مانند کارمندان فروش، اینکه بدانند اطلاعاتی که از آن استفاده می کنند، چه زمانی جمع آوری شده است، می تواند بسیار مفید باشد.

از کارمندان نیز خواسته می شود هنگام برقراری ارتباط با مشتری، این داده ها را دوباره تأیید و بروز رسانی کنند. تأیید اطلاعات، روشی آسان و کم هزینه برای حفظ ارزش داده های بانک اطلاعاتی است.

کارشناسان باید از قابلیت «پیگیری» استفاده کنند.

وظایف داخلی مانند درخواست خدمات و پشتیبانی از طریق سیستم CRM ، می تواند بسیار مؤثرتر پیگیری شود.این امر مسئولیت پذیری بیشتری را ایجاد می کند و به گسترش یکنواخت کار کمک می کند و به مدیران برای برنامه ریزی کمک می کند. همچنین در جلوگیری از از دست دادن کار و تکثیر کمک بزرگی می کند.

بین CRM و نرم افزار CRM تمایز دهید.

نرم افزار CRM پلتفرمی است که کسب و کارها را قادر می سازد روابط مشتری را مدیریت کند. این یک تفاوت مهم است و درک آن می تواند کلیه رویکرد یک سازمان را به روابط مشتری تغییر دهد.

سازمان ها باید این نکته را مدنظر داشته باشند که به جای جمع آوری داده ها برای "تغذیه" بانک اطلاعاتی و نشان دادن ظرفیت آنها برای ثبت واقعیت ها، داده ها را برای برنامه ریزی برخوردهای رضایت بخش تر با مشتریان جمع می کنند.

روشن کردن تفاوت بین فرایند و نرم افزار یک تغییر مهم در نحوه واکنش مردم است به فناوری ، زیرا بعد از آن آنها می دانند که چرا اقدامات آنها مهم است.