در واقعیت، تفاوت های زیادی بین سولوشن های مختلف CRM وجود دارد و ممکن است همه آنها مناسب کسب و کار شما نباشند. پرسیدن سوالات مناسب به شما کمک می کند تا تعیین کنید CRM فعلی، برای شما مناسب است یا نیاز به بررسی مجدد سولوشن های CRM، برای سازمان خود دارید.

هنگام تعیین اثربخشی CRM فعلی خود، سؤالات زیر را در نظر بگیرید.

آیا CRM شما می تواند با سیستم های دیگر سازمان ارتباط برقرار کند؟

اگر هدف شما صرفاً پیگیری و مدیریت مخاطبان است، احتمالا نیازی به بررسی بیشتر نیست. از طرف دیگر، ممکن است فرصتهای بزرگ برای افزایش فروش را از دست دهید. در نظر گرفتن یک CRM یکپارچه با قابلیت فروش، بازاریابی و خدمات، کمک می کند فروش خود را به سطح بعدی برسانید.

در حالی که مشخص می کنید، CRM موجود، مناسب است، فروش را فراتر از مدیریت ارتباط با مشتری در نظر بگیرید تا با ارائه همه موارد لازم قبل، حین و بعد از تعامل با مشتری، به تیم فروش تان کمک کنید تا موفق باشد. به دنبال ویژگی های پیشرفته از جمله پیگیری سرنخ ها، ادغام تلفنی ، زمان بندی قرار ملاقات ها، مدیریت پروژه و در نهایت افزایش فروش باشید.

یکی دیگر از ویژگی های CRM یکپارچه که بسیار مهم است و تأثیرگذاری کمپین های شما را افزایش می دهد، ویژگی های بازاریابی خودکار و قوی تر است.

گزینه های قابل توجه عبارتند از: اتوماسیون بازاریابی با گردش کار، نمایش در موبایل و تبلت، ادغام با شبکه های اجتماعی، بازاریابی موبایل از طریق ارسال پیام کوتاه و موبایل نوتیفیکیشن.

البته، هیچ CRM یکپارچه ای نمی تواند بدون خدمات مشتری قابل اعتماد، موفق باشد.اطمینان حاصل کنید که CRM تان، مناسب شماست و نیازمندی های موردنظرتان را دریافت می کنید، از جمله : داشبورد حرفه ای، چت آنلاین و بانک اطلاعاتی مشتری.

آیا CRM شما متناسب با نیازهای کسب و کار من است؟

درک این مسئله که چگونه یک CRM نیازهای خاص سازمان شما را برآورده می کند، ضروری است. ممکن است برای کسب وکارهای کوچک و متوسط، سولوشن های salesforce بسیار پیچیده به نظر برسد.

با انتخاب سولوشن های ابری، هزینه کمتر و انعطاف پذیری بیشتری در پرداخت هزینه خواهید داشت. CRM ابری، این امکان را برایتان فراهم می کند تا بتوانید در هر مکانی کار کنید.

آیا CRM شما قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه است؟

یک سوال بسیار مهم برای تعیین اینکه CRM شما برای سازمان تان مناسب است یا خیر. یک CRM قدرتمند شامل ویژگی های حرفه ای مانند نمای 360 درجه از تمام زوایای داده های مخاطب مانند تعاملات و فعالیت وب، جدول زمانی با نمایش تعامل با مخاطب، همگام سازی با تقویم گوگل و غیره می شود.

با این حال، امکانات حرفه ای با هزینه بالا همراه است، بنابراین اطمینان از مقرون به صرفه بودن در حالیکه متناسب با نیاز کسب و کار شماست، می تواند مشکل باشد. برخی از سولوشن های CRM دموی رایگان ارائه می دهند، استفاده از نسخه آزمایشی نرم افزار CRM به مدت یکماه، تصمیم گیری را ساده تر می کند.به عنوان مثال Agile CRM تا 10 کاربر را رایگان ارائه می دهد. همچنین اطمینان حاصل کنید که در صورت وجود گزینه های مختلف، آیا برنامه های مختلف ارائه شده، پاسخگوی نیازهای شغلی شما در حال حاضر و همچنین در آینده خواهد بود.

پشتیبانی از مشتریان چگونه است؟

شما می توانید بهترین CRM با قوی ترین داشبورد و گزارشات را داشته باشید. اما اگر آموزش مناسبی برای استفاده از این ویژگی ها نبینید یا در صورت بروز اشکال از پشتیبانی کمک نمی گیرید، به هیچ وجه برایتان کاربردی نیست. پشتیبانی مناسب CRM، شامل ارائه خدمات در هر زمان است.

داشتن گزینه های متنوع تماس با پشتیبانی از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین یا وب سایت ، این امکان را می دهد تا موضوع را گزارش دهید و در اسرع وقت پاسخ بگیرید.تجربه شخصی در زمینه پشتیبانی مشتری به افزایش رضایت کارکنان و مشتری کمک خواهد کرد.

آیا CRM شما در بازار، مورد اعتماد مشتریان است؟

در آخر، مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده سی آر ام دارای سابقه ای درخشان است. نگاهی به آنچه مشتریانشان در وب سایت و شبکه های اجتماعی مثل توئیتر یا لینکدین نقل می کنند، بیندازید.انجام تحقیقات و یافتن سولوشن مناسب CRM می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود.

طبق Thomson Data اگر سی آر ام به درستی اجرا شود باعث افزایش ROI 245٪ می شود.

پرسیدن سوالات صحیح و تحقیق در مورد اینکه آیا سولوشن CRM مناسب شماست، در نهایت به داشتن یک راه حل که کسب و کار شما را بسیار ساده تر، سازگارتر و مناسب تر می کند، منجر می شود.