آیا تصمیم گرفتید که کارایی نرم افزار CRM را در کسب و کار خود امتحان کنید؟ اما قصد دارید در این زمینه صرفه جویی کنید؟

برخی از متخصصان و تحلیل گران سامانه های نرم افزاری، بر این باورند که استفاده از نرم افزار رایگان برای کسب و کارها ممکن است اشتباه باشد و توصیه آنها اینست که:

"اگر حفظ امنیت اطلاعات، داده هایتان، آموزش و پشتیبانی نرم افزار برایتان مهم است، نرم افزار رایگان این خواسته های شما را ممکن است برآورده نکند."

کاهش هزینه ها یکی از الزامات مدیریت مالی کسب و کارها است اما صرفه جویی در هزینه خرید بعضی نرم افزار ها مانند CRM ممکن است توجیه منطقی کافی نداشته باشد.

ریسک استفاده از نرم افزار CRM رایگان

نکته مهم در نرم افزارهای مدیریت مشتریان رایگان، ویژگی و قابلیت های وعده داده شده است که بعد از نصب و راه اندازی آن، محقق نمی شود. برخی نرم افزار های رایگان بدین صورت هستند که ویژگی های مهم و ضروری را در ازای پرداخت هزینه فعال می نمایند.

درصورتیکه از نرم افزارهای رایگان برای کسب و کار خود استفاده می کنید میبایست این نکته را مدنظر قرار دهید که امنیت داده های شما همیشه در معرض خطر خواهد بود و هیچ گونه تضمینی برای پیشگیری و کنترل و رفع تهدیدهای امنیتی وجود نخواهد داشت.

مساله بعدی یکپارچه سازی و ادغام ماژول های مورد نیازست که در نرم افزار رایگان CRM امکان پذیر نخواهد بود و شما محدود به استفاده از یک چارچوب مشخص با حداقل امکانات هستید. امکان شخصی سازی (Customize) در محصولات رایگان وجود ندارد و درصورت انجام هزینه بر است و صرفه اقتصادی ندارد.

بدون پشتیبانی و آموزش، خرید نرم افزار سی آر ام سودی ندارد و فقط شوق اولیه و اعتماد به نفس کاربران در استفاده از برنامه CRM از دست می رود. عدم مشارکت اولیه و فشار روانی کار با یک ابزار جدید در طولانی مدت پُرهزینه خواهد بود و ممکن است مجبور به تغییر تیم کارشناسان شوید.

سیستم CRM رایگان ممکن است که یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد، اما قابل اعتماد نیست.

همان طور که می دانید CRM جهت حفظ و مراقبت دقیق از مشتریان حیاتی ست. سی آر ام بخش مهمی از نحوه تعامل تیم فروش و برقراری ارتباط با مشتریان می باشد. به علاوه بینش عالی و قدرت تجزیه و تحلیل عملکرد کارشناسان فروش و برنامه ریزی های آینده را برای مدیران سازمان ها امکان پذیر می نماید.

معایب CRM رایگان

  • غیر قابل اطمینان
  • ماژول ها و امکانات محدود
  • عدم یکپارچه سازی
  • عدم شخصی سازی
  • عدم پشتیبانی و آموزش
  • امنیت پایین

واقعیت اینست که اگر کیفیت، پشتیبانی و امکاناتی می خواهید که رونق دهنده کسب و کارتان باشد، میبایست هزینه کنید اما صرف این هزینه باید درست و با مشورت صحیح باشد. تحقیق نمائید و شتابزده تصمیم نگیرید.

پس چرا شرکت نرم افزاری طلوع اقدام به ارایه نرم افزار CRM رایگان نموده است؟

سه علت اصلی ارایه CRM رایگان توسط شرکت نرم افزاری طلوع

علت اول)

نرم افزار CRM تحت شبکه طلوع، به مدت پنج سال در رنج قیمت 1 تا 4 میلیون به شرکت ها و سازمان ها فروخته و پشتیبانی می شد. طی 10 سال گذشته، هنوز شرکت هایی هستند که بدون نیاز به پشتیبانی، از نرم افزار CRM استفاده می نمایند.

این بدین معنا نیست که نرم افزار CRM نیاز به پشتیبانی ندارد، بلکه کم ترین خطا و باگ های نرم افزار، تضمین کننده کیفیت آن است و شرکت هایی که نیاز به شخصی سازی (Customize) زیادی ندارند بعد از استقرار اولیه این نرم افزار، قادر خواهند بود از آن در کسب و کار خود استفاده نمایند.

با بهره گیری از فایل های آموزشی نرم افزار، نصب و راه اندازی برنامه برای سازمان هایی که دارای بخش انفورماتیک و مسئول IT هستند، براحتی میسر خواهد بود. در نتیجه این سازمان ها در یک بازه ی زمانی نامحدود، قادر به بهره مندی و کسب تجربه از امکانات CRM خواهند بود.

علت دوم)

شرکت هایی که از نرم افزار CRM رایگان طلوع استفاده می کنند، درصورتیکه در آینده خواهان توسعه و شخصی سازی برنامه باشند، شرکت نرم افزاری طلوع این سرویس را به مشتریان خود می دهد که تمام اطلاعات وارد شده در این نرم افزار را به نرم افزارهای جدید منتقل (convert) نماید.

بنابراین ما مشتریان خود را با یک نرم افزار رایگان بدون پشتیبانی و سرویس دهی رها نکرده ایم. ارایه سولوشن های تحت وب که ادامه دهنده سولوشن های تحت شبکه است، این ضمانت را به مشتری می دهد که هر زمان بخواهد از آخرین تکنولوژی برنامه، استفاده نماید.

علت سوم)

نرم افزار CRM طلوع، هم قابلیت ارایه تحت وب و هم تحت کلاد را دارد. در نتیجه دو راه پیش روی شرکت هایی ست که از نرم افزار رایگان استفاده نموده اند:

یک؛ لایسنس نرم افزار را تهیه نمایند و برنامه را روی سرور خود نصب نماید.

دو؛ از نسخه های کلاد استفاده نماید. بعبارتی با پرداخت هزینه ماهانه خدمات دریافت نماید.

شرکت نرم افزاری ایده پرداز طلوع با 15 سال سابقه و فعالیت مستمر در حوزه CRM ارایه دهنده سیستم های مدیریت مشتری می باشد. مشتریان ما با دانلود نرم افزار رایگان CRM، گام مهمی در جهت پیاده سازی و استقرار نرم افزار بر خواهند داشت. مدیران سازمان هایی که با محدودیت زمان و کارشناس IT مواجه اند می توانند از CRM تحت کلاد استفاده نمایند.

Cloud CRM سی آر ام ابری، یک راه حل جایگزین CRM رایگان

درصورتیکه می خواهید با صرف هزینه اندک با امکانات CRM آشنا شوید، می توانید از CRM کلاد استفاده نمائید.

نرم افزار Clocal به نرم افزارهایی اطلاق می شود که قابلیت انتقال به سرورهای Local را دارا می باشد. در این نوع نرم افزار CRM کلاد کلیه امکانات و اطلاعات موجود در Cloud قابلیت انتقال به سرورهای داخلی شرکت شما را دارا می باشد.

این امکان به سازمان اطمینان بیشتری خواهد داد تا در صورت رضایت از کارکرد برنامه و آماده بودن زیر ساخت های داخلی به جای پرداخت هزینه های ماهانه برای Cloud ، نسخه اصلی برنامه را خریداری کرده و به همراه بانک اطلاعاتی موجود در نسخه کلاد به سرور داخلی خود منتقل نماید. این فرایند ریسک سازمان ها را هم در نسخه Cloud و هم در خرید نسخه اصلی کاهش خواهد داد.

شرکت نرم افزاری ایده پرداز طلوع این امکان را ایجاد کرده است که سازمان ها در پایان اتمام بازه زمانی کلاد بتوانند تصمیم بگیرند که به صورت کلاد ادامه بدهند و یا با خرید برنامه آن را به سرور خود منتقل نمایند.با این روش علاوه بر بانک اطلاعاتی شما که هیچ گونه تغییری در آن صورت نگرفته و به سرور داخلی شما متصل می شود خود برنامهCRMهم با همان شرایط کلاد به سرور داخلی منتقل خواهد شد.

از مهم ترین مزیت های این روش این است که شرکت یا سازمان شما می تواند در یک دوره 3 یا 6 یا 12 ماهه از برنامه به صورت کلاد استفاده نماید و در صورت رضایت با ریسک کمتر اقدام به خرید نسخه اصلی بنماید. لازم به ذکر است بسیاری از امکانات موجود در نسخه های اصلی قابلیت بهره برداری در نسخه cloud را نیز دارد.

علاوه بر نرم افزارهای رایگان، راهکارهای مقرون به صرفه دیگری از جمله CRM کلاد فراهم است که تست برنامه CRM را بدون تحمیل هزینه های نرم افزار، سخت افزار و تهیه سرور میسر می سازد.