هتل ها، مسافرخانه ها و مهمان پذیرها و سایر انواع اقامتگاه ها تنها در صورتی موفق هستند که مهمانانشان خوشحال، راحت و احساس ارزشمندی داشته باشند. گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. مسافران می آیند و می روند و اماکن اقامتگاهی برای افزایش شخصی سازی خدمات خود در طول اقامت مسافران باید علایق و ترجیحات آن ها را پیگیری کنند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هتل برای کمک به جمع آوری و ذخیره این اطلاعات قدرت گرفت، وقتی یک هتل به اقامتگاه همیشگی مسافر تبدیل می شود، کارمندان آن هتل می توانند به هنگام ورود مسافر با نام از آن ها استقبال کنند، میان وعده ها یا نوشیدنی ها را بر اساس ترجیحات ایشان ارائه دهند و آن ها را تا اتاقی که همیشه رزرو می کنند بدرقه کنند. لذت بردن مهمانان از این طریق به تجربه مشتری می افزاید و رزروهای مکرر را تضمین می کند.

علاوه بر این، CRM هتل راهی برای پیگیری مشارکت مهمانان در برنامه های وفاداری و اعطای هدیه و کارت تخفیف پس از رسیدن به سطح مشخص ارائه می دهد. سرانجام یک CRM می تواند با ارسال فرصت های استراتژیک فروش از طریق ایمیل یا مستقیماً به موبایل افراد، به افزایش درآمد هتل ها منجر شود.

نرم افزار CRM برای چه اقامتگاه هایی مناسب است؟

این نرم افزار برای مدیریت اماکن اقامتی در هر اندازه و نوع از قبیل: هتل ها، هتل آپارتمان، مسافرخانه، مهمان پذیر و...طراحی شده است تا ویژگی هایی را که برای افزایش وفاداری مشتری، افزایش رضایت مسافر و رزرو مستقیم بیشتر به آن نیاز دارند، فراهم آورد.

امکانات نرم افزار CRM برای هتل

1. تعریف میهمانان و مسافران

2. گروه بندی سرویس ها (ویلا ، اتاق ، سالن و ...)

3. تعریف ویلاها و اتاق با ویژگی هایی نظیر تعداد تخت، تعداد نفرات و ..

4. ثبت قرارداد با مسافر شامل:1. ثبت اطلاعات مسافر2. ثبت اطلاعات همراهان3. ثبت سرویس تحویلی به مسافر

5. ارسال اس ام اس خیرمقدم در زمان ثبت قرارداد

6. ارسال اس ام اس تبریک تولد در زمان اقامت مسافر

7. ارسال اس ام اس نظرسنجی در زمان تحویل سرویس و ثبت در پرونده مسافر

8. اتصال به سیستم امتیازدهی

9. اتصال به باشگاه مشتریان1. نمایش سرویس های ارایه شده به مسافر2. نمایش امتیاز و تاریخچه کسب امتیازات مسافر3. جستجوی پیشرفته4. تیکت گذاری در صورت وجود مشکل در سیستم و ثبت در پرونده مسافر در نرم افزار

10. ارسال اس ام اس به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

11. ارسال ایمیل به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

12. ارسال فکس به یک مشتری یا گروهی از مشتریان

13. ارسال نامه به یک مشتری یا گروهی از مشتریان و چاپ لیبل های پستی

14. دریافت اس ام اس و ایمیل

.